Az „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és az ott nyújtott szolgáltatásoknak az igénybevételét. Nem képezik részét azok a speciális, egyedi feltételek, amelyek az Általános Szerződési Feltételektől eltérőek, és egyedi megállapodásokat tartalmaznak utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, corporate/üzleti partnerekkel, esetenként speciális feltételekkel.
A Willis Hotel**** a szolgáltatásait négycsillagos szállodától megkövetelt minőségben és színvonalon nyújtja.
A Willis Hotel**** főszabályként nemdohányzó szálloda. Az épületében, szobákban és szobai erkélyeken / teraszokon TILOS a dohányzás! Dohányzás csak az arra kijelölt helyeken engedélyezett. A dohányzásra vonatkozó előírásokat megszegő vendégeink kötbér jogcímén 50.000,- Ft-ot kötelesek fizetni, és a szolgáltatónak jogában áll a további szolgáltatásnyújtás megtagadása.
A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó szerződés Vendég és a Szolgáltató között jön létre, úgy a Vendég a Szerződő fél is. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek). Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget, azonban a nem szerződő félként megjelenő vendégre is kötelezőek az ÁSZF-ben és a Házi rendben megfogalmazott rendelkezések.
Nem online szobafoglalás esetén
Online szobafoglalás esetén
Amennyiben a vendég a szálláshely-szolgáltatást meg kívánja hosszabbítani, be kell szerezni a Szolgáltató előzetes hozzájárulását. Ebben az esetben a Szolgáltató jogosult a már teljesített szolgáltatás ellenértékét megfizettetni.
A szálláshely-szolgáltatás igénybevételének további feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak és az adatvédelmi szabályzatnak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt hitelesen igazolják. A szálláshely igénybevételére bejelentkezés és igazolás nélkül senki nem jogosult.
A Felek között létrejövő szerződés tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, (az igénybe venni kívánt szálláshely férőhelyeinek meghatározására és a szobák típusbesorolására), időtartamára, és árára továbbá tartalmazza a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.
A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a korábbiakban leírtak alapján a Felek külön írásbeli megállapodása szükséges, mely mindkét fél által aláírásra kerül. A Felek által elfogadottnak minősül, ha a módosítás és/vagy kiegészítés e-mail formájában történik, amennyiben ezt a Szolgáltató írásban visszaigazolja.
Szállásszolgáltatás / Szállodai szobatípusok (a Willis Hotel**** valamennyi szobája és lakosztálya klimatizált, szobaszéffel, minibárral, síkképernyős TV beépített rádióval és hajszárítóval rendelkezik, valamint szabadon elérhető az internet (Wifi):
Vendéglátás
Szállodai wellness-részleg használata
Sport és szabadidős szolgáltatás:
Parkolóhely a szobafoglalással rendelkező szállóvendégek részére a szálloda saját parkolójában áll vendégeink rendelkezésére ingyenesen. (Sorompóval zárt, kamerával megfigyelt, de nem őrzött parkoló).
Internet: A Szolgáltató korlátlan, díjmentes Internet elérést biztosít a szálloda egész területén. A szobákban vezetékes és vezeték nélküli Internet csatlakozásra, a szálloda közösségi tereiben pedig vezeték nélküli Internet kapcsolatra van lehetőség, amely használatához szükséges kódot a szobákban elhelyezett kártyán, illetve a Recepción kapnak meg a vendégek.
Az aktuális szobaárak a szállodai szobában, vagy a szálloda portáján kerülnek kifüggesztésre.
Egyéb szolgáltatások árlistái az adott részlegeken (Étterem, Bár, Wellness Bár, recepció stb.) állnak rendelkezésre.
Szolgáltató a meghirdetett árait (például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények) előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy azon a szobaárakon a Szolgáltató már nem változtathat.
A közzétett árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többlet-terhet, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
A közzétett árak nem tartalmazzák a helyi idegenforgalmi adót, melyet a Vendégnek a helyszínen kell megfizetnie. Az idegenforgalmi adó 18 éves kor fölött fizetendő, mértéke 2020. évben: 350 Ft/fő/éjszaka.
A Vendég a szolgáltatások áráról tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt a szálloda recepcióján.
A Szolgáltató aktuális kedvezményei, akciói, egyéb ajánlatai és árai a szálloda honlapján, a www.willishotel.hu oldalon találhatóak meg.
Aktuális akciók, kedvezmények, egyéb ajánlatok a www.willishotel.hu oldalon kerülnek meghirdetésre.
A meghirdetett kedvezmények minden esetben kizárólag egyéni szobafoglalásra vonatkoznak. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel, és azok mindig a szálloda leterheltsége függvényében érvényesek.
A Szolgáltató ajánlatai – a napi szobaárak kivételével – csak korlátozott mennyiségű szobakapacitással állnak a Vendégek rendelkezésére.
A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi megállapodásban / szerződésben rögzített feltételeket állapít meg, gyermekek részére - a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén értendőek, illetve alapesetben 0 – 18 éves kor között érvényesek.
Előzetes foglalás esetén a fizetési feltételeket a vendég részére megküldött visszaigazolás tartalmazza.
Foglalás nélkül érkező vendég esetén a szolgáltatások díja minden esetben érkezéskor fizetendő.
A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (forinttal, illetve euroval, valamint a Szolgáltató által meghatározott egyéb devizanemmel a Szolgáltató által megállapított árfolyam alapján), a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártyával és SZÉP kártyával.
Ez alapján fizetőeszközök: készpénz, bankkártya vagy hitelkártya (VISA, VISA ELECTRON, VPAY, MASTERCARD, MAESTRO), szállodai ajándékutalvány (voucher), Széchenyi Pihenő Kártya (OTP, K&H és MKB).
Bankkártyával, hitelkártyával, illetve SZÉP kártyával történő fizetés esetén a jogos kártyahasználat érdekében a Szolgáltató kérheti a Vendég személyazonosításra alkalmas közokirat bemutatását.
A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető előre átutalással.
Bankkártyával, hitelkártyával előre történő fizetés esetén a Szolgáltató mail order formanyomtatványt küld meg, melyet a Vendég kitöltés és aláírás után köteles visszajuttatni a Szolgáltató részére. A jogos kártyahasználat érdekében a Szolgáltató kérheti a kártya másolatát.
SZÉP kártyával történő előre fizetés esetén a Szolgáltató minden esetben tájékoztatót küld a fizetés menetéről.
A Vendégnek lehetősége van a foglalómotorban történő foglalása során a rendszeren keresztül előre kiegyenlíteni a szolgáltatás összegét.
A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételére és az ellenérték megfizetésére garanciát vehet igénybe;
Ünnepi, kiemelt időszakokban, illetve csoportos foglalás, rendezvény, konferencia esetén a Vendég részére küldött visszaigazolás vagy a megrendelővel kötött szerződés tartalmazza az egyedi, fentiektől eltérő fizetési feltételeket.
A megrendelt szolgáltatások teljes vagy részleges ellenértékének utólagos fizetésére kizárólag külön megállapodás alapján, szerződött Partnerek jogosultak.
Szállodai ajándékutalvány (voucher) csak az azon meghatározott érvényességi időn belül és értékben, a szálloda leterheltsége függvényében használható fel, a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetett időpontban. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti. Az ajándékutalvány a megvásárlást követően kereskedelmi forgalomba nem hozható, tovább nem értékesíthető.
A már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám módosítására a szabad kapacitás függvényében, és csak a visszaigazolásban szereplőknek van lehetősége.
A Szolgáltató a szállás szolgáltatás megrendelésével kapcsolatos módosításokat a visszaigazolásban szereplő feltételeknek megfelelően és kizárólag írásos formában tud fogadni.
A megrendelés lemondása kizárólag írásban történhet.
A lemondási feltételeket minden esetben a vendég részére megküldött írásos visszaigazolás tartalmazza, mely részletesen kitér az adott időszakra vonatkozó lemondási feltételekre.
A szobákat érkezés napján 15:00 órától lehet elfoglalni, a távozás napján legkésőbb 11:00 óráig kérjük elhagyni. Korábbi érkezés és későbbi utazás esetén csomagszobát - illetve amennyiben a szabad szobakapacitás engedi úgy térítés ellenében szobát - biztosítunk.
A szálloda a szobákat érkezés napján 18.00 óráig tartja, nem garantált foglalás esetén a szobák igény szerint tovább értékesíthetők. Meg nem érkezés esetén a szálloda jogosult a többnapos foglalásokat automatikusan törölni.
A szállodai tartózkodás vendég általi hosszabbításához a szálloda előzetes hozzájárulása szükséges.
A Vendég(ek)nek a megérkezésekor személyazonosságukat a törvényes előírásoknak és az adatvédelmi szabályzatban foglaltaknak megfelelően a szoba elfoglalása előtt igazolni szükséges.
A szálloda fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.
A kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Willis Hotel**** Általános Szerződési Feltételeit elfogadja és tudomásul veszi, hogy az egyes szolgáltatási területek házirendjét (szálloda, étterem, bár, wellness-részleg) köteles betartani, amennyiben az adott szolgáltatási területet szolgáltatásait használni szeretné. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a szobában elhelyezett vendégtájékoztatóban. Emellett a szálloda recepcióján a nap 24 órájában recepciós áll a vendégek rendelkezésére.
A Szolgáltató a Vendég bejelentkezésekor jogosult az esetlegesen felmerülő extra szolgáltatásokra és károkozásra vonatkozóan kauciót kérni. A kaució mértéke a lefoglalt szolgáltatások függvényében változhat, de maximum a lefoglalt szolgáltatások értékének 200%-a. A kaució fizetése készpénzben történhet.
A vendég hibájából felróható sérülések és kár miatt a szálloda nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a szálloda a vendégre terhelheti.
A Szolgáltató szálláshelyére háziállat behozatalára nincs lehetőség. Amennyiben a Vendég előzetes bejelentés nélkül állatot hoz a szálloda területére, a Szolgáltató megtagadja a szolgáltatásnyújtást.
A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
A Szolgáltató köteles:
Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
A szállás szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe – kiírásnak megfelelő nyitvatartási időben-, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban -közvetlenül a recepción:
Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat hibásan teljesíti, a Vendéget a Ptk. szabályai szerinti kellékszavatossági jogok illetik meg a szolgáltatások jellegének megfelelően.
A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
AVendég köteles gondoskodni arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett, a többi Vendég zavarása nélkül tartózkodjon a Szolgáltatónál és vegye igénybe a szolgáltatásokat.
A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a Szolgáltató vendéglátó egységeibe.
A Szolgáltató területén, szolgáltatási egységeiben, valamint a teraszokon a Vendégek nyugalma érdekében 22.00 után hangoskodni TILOS, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a közösségi terekben történő zajongást, melynek betartásáért a szállodai személyzet felel.
Amennyiben a Vendég jelen Általános Szerződés Feltételekben foglaltak ellenére élelmiszert vagy italt hoz be a szállodába, és nyilvános helyiségekben elfogyasztja azt, a Szolgáltató jogosult arra, hogy ezekért méltányos térítést számlázzon ki.
A szálloda vendéglátó egységeiből ételt / italt a Vendégnek kivinni TILOS! Ez alól kivétel a szálloda által készített csomagolt étel bármilyen formája.
Vendég által szálláshelyre behozott elektromos készülékek üzembe helyezése előtt ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását. Nem vonatkozik ez a távközlési és computer technologiába sorolt eszközök feltöltőire, azonban ha ezen eszközök töltése során kár keletkezik a szálloda berendezésében, azt a vendég köteles viselni.
A Vendég gépjárműve térítésmentesen parkolhat a szállodai, nem őrzött, de kamerával megfigyelt parkolóban. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban hagyott tárgyakban keletkező bármiféle kárért (pl.: de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károkat) a Szolgáltató a felelősségét kizárja. Amennyiben Szolgáltató parkolójában Vendég autójában más személy általi károkozás történik, Szolgáltatót felelősség nem terheli, a kamerafelvételek átadásában közreműködik.
A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 10 km/óra.
A szállodai szobákban hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, a Vendégek a szobai széfet tudják használni értékmegőrzőként.
A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kell elhelyezni, kidobni. A szobából, illetve az épületből bútorokat, eszközöket, berendezéseket és textíliákat kivinni, áthelyezni TILOS. Gondatlanságból vagy szándékosan okozott kárt a szálloda az okozóval megtérítteti.
A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket a Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati / kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett. A használat során tapasztalt rendellenesség esetén a használatot azonnal abba kell hagyni és a rendellenességről haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.
A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében, a szálloda szobáiban (ide értve a szobai erkélyeket és teraszokat is), éttermében, közösségi területein a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a dohányzásra kijelölt helyen kívül TILOS! A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a Szolgáltató elhelyezte. A szálloda alkalmazottai jogosultak a Vendéget, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendég, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújthatja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje. Dohányzásra az arra kijelölt helyen van lehetőség. A Szolgáltató jogosult a szobákban, illetve az épületben történő dohányzás esetén alkalmanként 50.000 Ft kártérítési kötbér összeget felszámítani, a Vendég szobaszámlájára terhelésként rávezetni, mely összeget a Vendég köteles távozáskor kifizetni.
A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni tilos. Tűz esetén a Vendég köteles a recepciót haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálloda közös rendeltetésű tereit az ott elhelyezett tájékoztató szerint a lehető leghamarabb elhagyni.
A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégeket a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemleges felelősség terheli.
A Vendég által hozott tűzijáték behozatalához és egyéb engedélyköteles tevékenység végzéséhez a szálloda írásos hozzájárulása, továbbá hatósági engedélyek beszerzése szükséges, mely Vendég feladata.
A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden, a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges adatokat a szálloda rendelkezésére kell bocsátania.
A Vendég (ideértve a szállodában tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat és a Vendéggel együtt utazó személyeket is) a szálloda épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató szükségtelen zavarása nélkül köteles használni.
Elutazáskor a szobakártyákat a Vendég köteles a recepción leadni. Ennek elmulasztása, illetve a kártya megsemmisülése vagy elvesztése esetén az adott kártya után fizetendő kártérítési díjat a Vendég távozáskor köteles megfizetni Szolgáltató részére. A szobakártyákat – ellenkező rendelkezés hiányában - a Vendég az elutazásának napján 11.00h-ig használhatja fel a szobájába való bejutásra. A szobakártya ezen időpontot követően – kivéve, ha a Vendég a Szolgáltatóval megállapodott a tartózkodás meghosszabbításáról – érvényességét veszti.
A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy Szolgáltató a szálloda közös használatú területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek. A kamerarendszerre vonatkozó adatvédelmi tájékoztatás szövege a recepción érhető el.
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárért, melyet a Szolgáltatónak kell megfizetnie (pl. extra takarítás: bruttó 20 000,- Ft ártól). E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltató végzi el, vagy tőle igényli.
Amennyiben a Vendég olyan tevékenységet végez, mely tűzjelzéshez vezet, úgy a tűzjelzéshez kapcsolódó esetlegesen felmerülő költségek (pl.: de nem kizárólag a Tűzoltóság kivonulási költsége) a Vendéget terhelik.
Amennyiben a Vendég az igénybe vett vagy megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles (térítésköteles) szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltatót követelései biztosítására a magyar Polgári Törvénykönyv szerint zálogjog illeti meg a Vendég azon személyes tulajdonú tárgyain, melyeket a szállodába magával vitt.
Erre a zálogjogra a Ptk-ban szabályozott bérbeadói zálogjog szabályát kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mindaddig, amíg a zálogjoga fennáll, megakadályozhatja a zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a Vendég tulajdonában álló gépjármű, annak zálogtárgyként való visszatartása kizárólag a zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Vendég vagy a vele együtt utazók személyes mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül elhagyhatják a szállodát.
A komplexum területén állandó felügyeletet biztosító portaszolgálat jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a járművek be- és kilépéskori átvizsgálására.
A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standardok és elvárható színvonal szerint teljesíteni.
A Szolgáltató jelen szerződés rendelkezései szerint köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, bizonyíthatóan a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég közvetve vagy közvetlenül maga okozta.
A Szolgáltató kijelöl olyan helyeket, területeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltató felé, és minden, a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez / rendőrségi eljáráshoz szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.
Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette. Az átvett értéktárgyat, értékpapírt, készpénzt Szolgáltató az erre kijelölt széfben őrzi. Értéktárgynak minősül a 300.000,- Ft-ot meghaladó értékű értéktárgy.
Szolgáltató közösségi tereiben vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a szállodai wellness-részlegnek rendkívüli vagy egészségügyi, műszaki előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmény használata korlátozott vagy nem megengedett.
A Szolgáltató parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja, és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.
A kártérítés mértékének felső határa a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét, ezért a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a www.willishotel.hu oldalon, illetve a Willis Hotel**** recepcióján folyamatosan elérhetővé tesz, melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Zalaegerszeg város jegyzője gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.
Az egyes szolgáltatási területeken biztonsági kamerák működnek. A felvételek a vonatkozó törvényben meghatározott időt követően törlésre kerülnek.
A szálloda területén alkalmanként fotó- és videófelvételek, illetve újságírói beszámolók készülhetnek. Amennyiben a Vendég máshogy nem rendelkezik, szolgáltató jogosult a felvételek későbbi bármilyen csatornán történő közzétételéhez (jellemzően: internetes és televíziós média, nyomtatott sajtó, szálloda által készített nyomdai anyag, weboldal, kép- és videómegosztó oldalak, közösségi média). A Vendégnek jogában áll a forgatás/fotózás helyszínén kérni, hogy a felvételeken ne szerepeljen. Ebben az esetben Szolgáltató köteles a képeket/videókat ennek megfelelően elkészíteni.
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek - amennyiben ezt a Vendég a Szolgáltató tudomására hozta - a Szolgáltató vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.
Felek ellenőrzési körén kívül eső ok, vagy a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan külső körülmény (például, de nem kizárólag: háború, tűz, árvíz, természeti katasztrófa, áramhiány, sztrájk bekövetkezése, egészségügyi korlátozások), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
Országos, vagy város méretű járványt Felek a vis maior esetbe sorolják, függetlenül attól, hogy erre vonatkozóan jogszabályi meghatározás születik-e.
A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a mindenkor hatályos magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
A Szolgáltató által nyújtott szállodai szolgáltatásokra vonatkozó etikai magatartási normákat az ÁSZF-ben megjelöltek és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének Etikai Kódexe tartalmazza.
A Szolgáltató számára a legfontosabb, hogy Vendégei mindig elégedettek legyenek a nyújtott szolgáltatással. A vendégpanaszok teljeskörűen, egyenlő eljárás keretében kerülnek kivizsgálásra. A Szolgáltató a panaszkivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, valamint a panasz javasolt rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre.
A panasz a Szolgáltató egyes szolgáltatásával vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, melynek rendezésére a panaszos egyértelműen és kifejezetten a Szolgáltató eljárását kéri.
A Vendég a szálloda működésével, a foglalásokkal, a szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Szolgáltatót.
Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban előírt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A Willis Hotel****-ben a panaszos számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban leadott írásbeli kifogásokat is panaszként kezeli.
A Szolgáltató a szóbeli panaszokat lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, amennyiben erre nem kerül sor, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a panaszos egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a panaszosnak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet a panasz beérkezésétől számított 30. napon belül, a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki.
A Szolgáltató minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálnak egyéb adatgyűjtési célt.
A panaszt benyújtó Vendég adatait az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.
A Szolgáltató a panaszügyben hozott érdemi döntését közérthető, pontos, egyértelmű és okszerű indoklással ellátva és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntésjogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett, annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.
A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén Vendég az alábbi testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:
Email cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Vendég panaszával az ügy jellegétől függően, a Szolgáltató tevékenységi helye szerint az alábbi szervekhez fordulhat:
Amennyiben a Szolgáltató a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ az írásban vagy szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség területileg illetékes szervéhez fordulhat. A Fogyasztóvédelmi Felügyelőség területi szervei a megyei Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Felügyelőségei, melyek minden megyeszékhelyen megtalálhatóak.
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szól 2000. évi CVIII. törvény, valamint az 1997. évi CLV. törvény rendelkezései az irányadók.
Adásvételi szerződés: a Polgári Törvénykönyv 6:215. §-ban szabályozott adásvételi szerződés, valamint minden olyan szerződés is, amelynek áruk és szolgáltatások egyaránt tárgyát képezik.
Szolgáltatási szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját.
Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés: olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást és a fogyasztó az adott honlapon vegy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást.
Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.
Belföldi fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel.
Határon átnyúló fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye Magyarországon található, és a vállalkozás székhelye, telephelye, letelepedési helye ettől eltérő európai uniós tagállamban van, vagy az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye más európai uniós tagállamban található, és a vállalkozás székhelye Magyarországon van.
Zalaegerszeg, 2020. szeptember 8.