8900 Zalaegerszeg, Balatoni u. 2/a. | +36 92 900 150 | info@willishotel.hu

Áltanlános Szerződési Feltételek

Szolgáltató

ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

Az „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és az ott nyújtott szolgáltatásoknak az igénybevételét. Nem képezik részét azok a speciális, egyedi feltételek, amelyek az Általános Szerződési Feltételektől eltérőek, és egyedi megállapodásokat tartalmaznak utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, corporate/üzleti partnerekkel, esetenként speciális feltételekkel.

A Willis Hotel**** a szolgáltatásait négycsillagos szállodától megkövetelt minőségben és színvonalon nyújtja.

A Willis Hotel**** főszabályként nemdohányzó szálloda. Az épületében, szobákban és szobai erkélyeken / teraszokon TILOS a dohányzás! Dohányzás csak az arra kijelölt helyeken engedélyezett. A dohányzásra vonatkozó előírásokat megszegő vendégeink kötbér jogcímén 50.000,- Ft-ot kötelesek fizetni, és a szolgáltatónak jogában áll a további szolgáltatásnyújtás megtagadása.

II. A JOGVISZONY alanya, tárgya

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó szerződés Vendég és a Szolgáltató között jön létre, úgy a Vendég a Szerződő fél is. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek). Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget, azonban a nem szerződő félként megjelenő vendégre is kötelezőek az ÁSZF-ben és a Házi rendben megfogalmazott rendelkezések.

Nem online szobafoglalás esetén

Online szobafoglalás esetén

Amennyiben a vendég a szálláshely-szolgáltatást meg kívánja hosszabbítani, be kell szerezni a Szolgáltató előzetes hozzájárulását. Ebben az esetben a Szolgáltató jogosult a már teljesített szolgáltatás ellenértékét megfizettetni.

A szálláshely-szolgáltatás igénybevételének további feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak és az adatvédelmi szabályzatnak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt hitelesen igazolják. A szálláshely igénybevételére bejelentkezés és igazolás nélkül senki nem jogosult.

A Felek között létrejövő szerződés tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, (az igénybe venni kívánt szálláshely férőhelyeinek meghatározására és a szobák típusbesorolására), időtartamára, és árára továbbá tartalmazza a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.

A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a korábbiakban leírtak alapján a Felek külön írásbeli megállapodása szükséges, mely mindkét fél által aláírásra kerül. A Felek által elfogadottnak minősül, ha a módosítás és/vagy kiegészítés e-mail formájában történik, amennyiben ezt a Szolgáltató írásban visszaigazolja.

III. SZÁLLODA ALAPSZOLGÁLTATÁSAI

Szállásszolgáltatás / Szállodai szobatípusok (a Willis Hotel**** valamennyi szobája és lakosztálya klimatizált, szobaszéffel, minibárral, síkképernyős TV beépített rádióval és hajszárítóval rendelkezik, valamint szabadon elérhető az internet (Wifi):

Vendéglátás

Szállodai wellness-részleg használata

Sport és szabadidős szolgáltatás:

Parkolóhely a szobafoglalással rendelkező szállóvendégek részére a szálloda saját parkolójában áll vendégeink rendelkezésére ingyenesen. (Sorompóval zárt, kamerával megfigyelt, de nem őrzött parkoló).

Internet: A Szolgáltató korlátlan, díjmentes Internet elérést biztosít a szálloda egész területén. A szobákban vezetékes és vezeték nélküli Internet csatlakozásra, a szálloda közösségi tereiben pedig vezeték nélküli Internet kapcsolatra van lehetőség, amely használatához szükséges kódot a szobákban elhelyezett kártyán, illetve a Recepción kapnak meg a vendégek.

IV. Díjak, költségek

Az aktuális szobaárak a szállodai szobában, vagy a szálloda portáján kerülnek kifüggesztésre.

Egyéb szolgáltatások árlistái az adott részlegeken (Étterem, Bár, Wellness Bár, recepció stb.) állnak rendelkezésre.

Szolgáltató a meghirdetett árait (például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények) előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy azon a szobaárakon a Szolgáltató már nem változtathat.

A közzétett árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többlet-terhet, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.

A közzétett árak nem tartalmazzák a helyi idegenforgalmi adót, melyet a Vendégnek a helyszínen kell megfizetnie. Az idegenforgalmi adó 18 éves kor fölött fizetendő, mértéke 2020. évben: 350 Ft/fő/éjszaka.

A Vendég a szolgáltatások áráról tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt a szálloda recepcióján.

A Szolgáltató aktuális kedvezményei, akciói, egyéb ajánlatai és árai a szálloda honlapján, a www.willishotel.hu oldalon találhatóak meg.

V. AJÁNLATOK, KEDVEZMÉNYEK

Aktuális akciók, kedvezmények, egyéb ajánlatok a www.willishotel.hu oldalon kerülnek meghirdetésre.

A meghirdetett kedvezmények minden esetben kizárólag egyéni szobafoglalásra vonatkoznak. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel, és azok mindig a szálloda leterheltsége függvényében érvényesek.

A Szolgáltató ajánlatai – a napi szobaárak kivételével – csak korlátozott mennyiségű szobakapacitással állnak a Vendégek rendelkezésére.

A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi megállapodásban / szerződésben rögzített feltételeket állapít meg, gyermekek részére - a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén értendőek, illetve alapesetben 0 – 18 éves kor között érvényesek.

VI. FIZETÉSI FELTÉTELEK ÉS GARANCIA

Előzetes foglalás esetén a fizetési feltételeket a vendég részére megküldött visszaigazolás tartalmazza.

Foglalás nélkül érkező vendég esetén a szolgáltatások díja minden esetben érkezéskor fizetendő.

A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (forinttal, illetve euroval, valamint a Szolgáltató által meghatározott egyéb devizanemmel a Szolgáltató által megállapított árfolyam alapján), a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártyával és SZÉP kártyával.

Ez alapján fizetőeszközök: készpénz, bankkártya vagy hitelkártya (VISA, VISA ELECTRON, VPAY, MASTERCARD, MAESTRO), szállodai ajándékutalvány (voucher), Széchenyi Pihenő Kártya (OTP, K&H és MKB).

Bankkártyával, hitelkártyával, illetve SZÉP kártyával történő fizetés esetén a jogos kártyahasználat érdekében a Szolgáltató kérheti a Vendég személyazonosításra alkalmas közokirat bemutatását.

A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető előre átutalással.

Bankkártyával, hitelkártyával előre történő fizetés esetén a Szolgáltató mail order formanyomtatványt küld meg, melyet a Vendég kitöltés és aláírás után köteles visszajuttatni a Szolgáltató részére. A jogos kártyahasználat érdekében a Szolgáltató kérheti a kártya másolatát.

SZÉP kártyával történő előre fizetés esetén a Szolgáltató minden esetben tájékoztatót küld a fizetés menetéről.

A Vendégnek lehetősége van a foglalómotorban történő foglalása során a rendszeren keresztül előre kiegyenlíteni a szolgáltatás összegét.

A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételére és az ellenérték megfizetésére garanciát vehet igénybe;

Ünnepi, kiemelt időszakokban, illetve csoportos foglalás, rendezvény, konferencia esetén a Vendég részére küldött visszaigazolás vagy a megrendelővel kötött szerződés tartalmazza az egyedi, fentiektől eltérő fizetési feltételeket.

A megrendelt szolgáltatások teljes vagy részleges ellenértékének utólagos fizetésére kizárólag külön megállapodás alapján, szerződött Partnerek jogosultak.

Szállodai ajándékutalvány (voucher) csak az azon meghatározott érvényességi időn belül és értékben, a szálloda leterheltsége függvényében használható fel, a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetett időpontban. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti. Az ajándékutalvány a megvásárlást követően kereskedelmi forgalomba nem hozható, tovább nem értékesíthető.

VII. MEGRENDELÉS MÓDOSÍTÁSA

A már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám módosítására a szabad kapacitás függvényében, és csak a visszaigazolásban szereplőknek van lehetősége.

A Szolgáltató a szállás szolgáltatás megrendelésével kapcsolatos módosításokat a visszaigazolásban szereplő feltételeknek megfelelően és kizárólag írásos formában tud fogadni.

VIII. LEMONDÁSI FELTÉTELEK

A megrendelés lemondása kizárólag írásban történhet.

A lemondási feltételeket minden esetben a vendég részére megküldött írásos visszaigazolás tartalmazza, mely részletesen kitér az adott időszakra vonatkozó lemondási feltételekre.

IX. A SZÁLLODÁBA TÖRTÉNŐ ÉRKEZÉS/ELUTAZÁS – CHECK IN /CHECK OUT

A szobákat érkezés napján 15:00 órától lehet elfoglalni, a távozás napján legkésőbb 11:00 óráig kérjük elhagyni. Korábbi érkezés és későbbi utazás esetén csomagszobát - illetve amennyiben a szabad szobakapacitás engedi úgy térítés ellenében szobát - biztosítunk.

A szálloda a szobákat érkezés napján 18.00 óráig tartja, nem garantált foglalás esetén a szobák igény szerint tovább értékesíthetők. Meg nem érkezés esetén a szálloda jogosult a többnapos foglalásokat automatikusan törölni.

A szállodai tartózkodás vendég általi hosszabbításához a szálloda előzetes hozzájárulása szükséges.

X. A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA ÉS FELTÉTELEI

A Vendég(ek)nek a megérkezésekor személyazonosságukat a törvényes előírásoknak és az adatvédelmi szabályzatban foglaltaknak megfelelően a szoba elfoglalása előtt igazolni szükséges.

A szálloda fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.

A kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Willis Hotel**** Általános Szerződési Feltételeit elfogadja és tudomásul veszi, hogy az egyes szolgáltatási területek házirendjét (szálloda, étterem, bár, wellness-részleg) köteles betartani, amennyiben az adott szolgáltatási területet szolgáltatásait használni szeretné. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a szobában elhelyezett vendégtájékoztatóban. Emellett a szálloda recepcióján a nap 24 órájában recepciós áll a vendégek rendelkezésére.

A Szolgáltató a Vendég bejelentkezésekor jogosult az esetlegesen felmerülő extra szolgáltatásokra és károkozásra vonatkozóan kauciót kérni. A kaució mértéke a lefoglalt szolgáltatások függvényében változhat, de maximum a lefoglalt szolgáltatások értékének 200%-a. A kaució fizetése készpénzben történhet.

A vendég hibájából felróható sérülések és kár miatt a szálloda nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a szálloda a vendégre terhelheti.

XI. HÁZIÁLLATOK

A Szolgáltató szálláshelyére háziállat behozatalára nincs lehetőség. Amennyiben a Vendég előzetes bejelentés nélkül állatot hoz a szálloda területére, a Szolgáltató megtagadja a szolgáltatásnyújtást.

XII. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSÉNEK VISSZAUTASÍTÁSA, A SZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG MEGSZŰNÉSE

A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

XIII. ELHELYEZÉSI GARANCIA

Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

A Szolgáltató köteles:

XIV. A VENDÉG BETEGSÉGE, HALÁLA

Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

XV.  SZERZŐDŐ FÉL JOGAI

A szállás szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe – kiírásnak megfelelő nyitvatartási időben-, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban -közvetlenül a recepción:

Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat hibásan teljesíti, a Vendéget a Ptk. szabályai szerinti kellékszavatossági jogok illetik meg a szolgáltatások jellegének megfelelően.

XVI. A VENDÉG JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI

A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

AVendég köteles gondoskodni arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett, a többi Vendég zavarása nélkül tartózkodjon a Szolgáltatónál és vegye igénybe a szolgáltatásokat.

A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a Szolgáltató vendéglátó egységeibe.

A Szolgáltató területén, szolgáltatási egységeiben, valamint a teraszokon a Vendégek nyugalma érdekében 22.00 után hangoskodni TILOS, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a közösségi terekben történő zajongást, melynek betartásáért a szállodai személyzet felel.

Amennyiben a Vendég jelen Általános Szerződés Feltételekben foglaltak ellenére élelmiszert vagy italt hoz be a szállodába, és nyilvános helyiségekben elfogyasztja azt, a Szolgáltató jogosult arra, hogy ezekért méltányos térítést számlázzon ki.

A szálloda vendéglátó egységeiből ételt / italt a Vendégnek kivinni TILOS! Ez alól kivétel a szálloda által készített csomagolt étel bármilyen formája.

 Vendég által szálláshelyre behozott elektromos készülékek üzembe helyezése előtt ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását. Nem vonatkozik ez a távközlési és computer technologiába sorolt eszközök feltöltőire, azonban ha ezen eszközök töltése során kár keletkezik a szálloda berendezésében, azt a vendég köteles viselni.

A Vendég gépjárműve térítésmentesen parkolhat a szállodai, nem őrzött, de kamerával megfigyelt parkolóban. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban hagyott tárgyakban keletkező bármiféle kárért (pl.: de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károkat) a Szolgáltató a felelősségét kizárja. Amennyiben Szolgáltató parkolójában Vendég autójában más személy általi károkozás történik, Szolgáltatót felelősség nem terheli, a kamerafelvételek átadásában közreműködik.

A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 10 km/óra.

A szállodai szobákban hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, a Vendégek a szobai széfet tudják használni értékmegőrzőként.

A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kell elhelyezni, kidobni. A szobából, illetve az épületből bútorokat, eszközöket, berendezéseket és textíliákat kivinni, áthelyezni TILOS. Gondatlanságból vagy szándékosan okozott kárt a szálloda az okozóval megtérítteti.

A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket a Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati / kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett. A használat során tapasztalt rendellenesség esetén a használatot azonnal abba kell hagyni és a rendellenességről haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.

A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében, a szálloda szobáiban (ide értve a szobai erkélyeket és teraszokat is), éttermében, közösségi területein a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a dohányzásra kijelölt helyen kívül TILOS! A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a Szolgáltató elhelyezte. A szálloda alkalmazottai jogosultak a Vendéget, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendég, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújthatja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje. Dohányzásra az arra kijelölt helyen van lehetőség. A Szolgáltató jogosult a szobákban, illetve az épületben történő dohányzás esetén alkalmanként 50.000 Ft kártérítési kötbér összeget felszámítani, a Vendég szobaszámlájára terhelésként rávezetni, mely összeget a Vendég köteles távozáskor kifizetni.

A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni tilos. Tűz esetén a Vendég köteles a recepciót haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálloda közös rendeltetésű tereit az ott elhelyezett tájékoztató szerint a lehető leghamarabb elhagyni.

A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégeket a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemleges felelősség terheli.

A Vendég által hozott tűzijáték behozatalához és egyéb engedélyköteles tevékenység végzéséhez a szálloda írásos hozzájárulása, továbbá hatósági engedélyek beszerzése szükséges, mely Vendég feladata.

A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden, a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges adatokat a szálloda rendelkezésére kell bocsátania.

A Vendég (ideértve a szállodában tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat és a Vendéggel együtt utazó személyeket is) a szálloda épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató szükségtelen zavarása nélkül köteles használni.

Elutazáskor a szobakártyákat a Vendég köteles a recepción leadni. Ennek elmulasztása, illetve a kártya megsemmisülése vagy elvesztése esetén az adott kártya után fizetendő kártérítési díjat a Vendég távozáskor köteles megfizetni Szolgáltató részére. A szobakártyákat – ellenkező rendelkezés hiányában - a Vendég az elutazásának napján 11.00h-ig használhatja fel a szobájába való bejutásra. A szobakártya ezen időpontot követően – kivéve, ha a Vendég a Szolgáltatóval megállapodott a tartózkodás meghosszabbításáról – érvényességét veszti.

A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy Szolgáltató a szálloda közös használatú területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek. A kamerarendszerre vonatkozó adatvédelmi tájékoztatás szövege a recepción érhető el.

XVII. KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárért, melyet a Szolgáltatónak kell megfizetnie (pl. extra takarítás: bruttó 20 000,- Ft ártól). E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltató végzi el, vagy tőle igényli.

Amennyiben a Vendég olyan tevékenységet végez, mely tűzjelzéshez vezet, úgy a tűzjelzéshez kapcsolódó esetlegesen felmerülő költségek (pl.: de nem kizárólag a Tűzoltóság kivonulási költsége) a Vendéget terhelik.

XVII. A SZOLGÁLTATÓ JOGAI és kötelességei

Amennyiben a Vendég az igénybe vett vagy megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles (térítésköteles) szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltatót követelései biztosítására a magyar Polgári Törvénykönyv szerint zálogjog illeti meg a Vendég azon személyes tulajdonú tárgyain, melyeket a szállodába magával vitt.

Erre a zálogjogra a Ptk-ban szabályozott bérbeadói zálogjog szabályát kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mindaddig, amíg a zálogjoga fennáll, megakadályozhatja a zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a Vendég tulajdonában álló gépjármű, annak zálogtárgyként való visszatartása kizárólag a zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Vendég vagy a vele együtt utazók személyes mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül elhagyhatják a szállodát.

A komplexum területén állandó felügyeletet biztosító portaszolgálat jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a járművek be- és kilépéskori átvizsgálására.

A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standardok és elvárható színvonal szerint teljesíteni.

A Szolgáltató jelen szerződés rendelkezései szerint köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.

XIX. KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG

A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, bizonyíthatóan a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég közvetve vagy közvetlenül maga okozta.

A Szolgáltató kijelöl olyan helyeket, területeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltató felé, és minden, a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez / rendőrségi eljáráshoz szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.

Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette. Az átvett értéktárgyat, értékpapírt, készpénzt Szolgáltató az erre kijelölt széfben őrzi. Értéktárgynak minősül a 300.000,- Ft-ot meghaladó értékű értéktárgy.

Szolgáltató közösségi tereiben vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a szállodai wellness-részlegnek rendkívüli vagy egészségügyi, műszaki előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmény használata korlátozott vagy nem megengedett.

A Szolgáltató parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja, és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.

A kártérítés mértékének felső határa a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

XX. FOGYASZTÓI ÉRDEKVÉDELEM, ADATVÉDELEM

A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét, ezért a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a www.willishotel.hu oldalon, illetve a Willis Hotel**** recepcióján folyamatosan elérhetővé tesz, melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Zalaegerszeg város jegyzője gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.

Az egyes szolgáltatási területeken biztonsági kamerák működnek. A felvételek a vonatkozó törvényben meghatározott időt követően törlésre kerülnek.

A szálloda területén alkalmanként fotó- és videófelvételek, illetve újságírói beszámolók készülhetnek. Amennyiben a Vendég máshogy nem rendelkezik, szolgáltató jogosult a felvételek későbbi bármilyen csatornán történő közzétételéhez (jellemzően: internetes és televíziós média, nyomtatott sajtó, szálloda által készített nyomdai anyag, weboldal, kép- és videómegosztó oldalak, közösségi média). A Vendégnek jogában áll a forgatás/fotózás helyszínén kérni, hogy a felvételeken ne szerepeljen. Ebben az esetben Szolgáltató köteles a képeket/videókat ennek megfelelően elkészíteni.

XXI. TITOKTARTÁS

A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek - amennyiben ezt a Vendég a Szolgáltató tudomására hozta - a Szolgáltató vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.

XXII.VIS MAJOR

Felek ellenőrzési körén kívül eső ok, vagy a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan külső körülmény (például, de nem kizárólag: háború, tűz, árvíz, természeti katasztrófa, áramhiány, sztrájk bekövetkezése, egészségügyi korlátozások), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

Országos, vagy város méretű járványt Felek a vis maior esetbe sorolják, függetlenül attól, hogy erre vonatkozóan jogszabályi meghatározás születik-e.

XXIII. A FELEK JOGVISZONYÁBAN ALKALMAZANDÓ JOG, ELJÁRÓ BÍRÓSÁG

A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a mindenkor hatályos magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

A Szolgáltató által nyújtott szállodai szolgáltatásokra vonatkozó etikai magatartási normákat az ÁSZF-ben megjelöltek és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének Etikai Kódexe tartalmazza.

XXIV. PANASZKEZELÉS, VITARENDEZÉS

A Szolgáltató számára a legfontosabb, hogy Vendégei mindig elégedettek legyenek a nyújtott szolgáltatással. A vendégpanaszok teljeskörűen, egyenlő eljárás keretében kerülnek kivizsgálásra. A Szolgáltató a panaszkivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, valamint a panasz javasolt rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre.

A panasz a Szolgáltató egyes szolgáltatásával vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, melynek rendezésére a panaszos egyértelműen és kifejezetten a Szolgáltató eljárását kéri.

A Vendég a szálloda működésével, a foglalásokkal, a szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Szolgáltatót.

Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban előírt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A Willis Hotel****-ben a panaszos számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban leadott írásbeli kifogásokat is panaszként kezeli.

A Szolgáltató a szóbeli panaszokat lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, amennyiben erre nem kerül sor, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a panaszos egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a panaszosnak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet a panasz beérkezésétől számított 30. napon belül, a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki.

A Szolgáltató minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálnak egyéb adatgyűjtési célt.

A panaszt benyújtó Vendég adatait az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.

A Szolgáltató a panaszügyben hozott érdemi döntését közérthető, pontos, egyértelmű és okszerű indoklással ellátva és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntésjogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett, annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.

A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén Vendég az alábbi testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:

Email cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Vendég panaszával az ügy jellegétől függően, a Szolgáltató tevékenységi helye szerint az alábbi szervekhez fordulhat:

Amennyiben a Szolgáltató a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ az írásban vagy szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség területileg illetékes szervéhez fordulhat. A Fogyasztóvédelmi Felügyelőség területi szervei a megyei Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Felügyelőségei, melyek minden megyeszékhelyen megtalálhatóak.

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szól 2000. évi CVIII. törvény, valamint az 1997. évi CLV. törvény rendelkezései az irányadók.

XV. FOGALOMMAGYARÁZAT

Adásvételi szerződés: a Polgári Törvénykönyv 6:215. §-ban szabályozott adásvételi szerződés, valamint minden olyan szerződés is, amelynek áruk és szolgáltatások egyaránt tárgyát képezik.

Szolgáltatási szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját.

Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés: olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást és a fogyasztó az adott honlapon vegy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást.

Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.

Belföldi fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye Magyarországon található, és a vállalkozás székhelye, telephelye, letelepedési helye ettől eltérő európai uniós tagállamban van, vagy az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye más európai uniós tagállamban található, és a vállalkozás székhelye Magyarországon van.

Zalaegerszeg, 2020. szeptember 8.